Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Współpraca partnerska między Orzeszem i Wajk w Armenii

W Orzeszu zostanie odtworzony Pomnik Powstańców Śląskich

Elektroniczny Urząd

Załatwianie spraw w urzędzie przez internet. Elektroniczne płatności za śmieci, podatki itp.

Regulamin VI Powiatowego Turnieju Doradztwa Zawodowego "Mam głowę do interesu"

VI Powiatowy  Turniej Doradztwa Zawodowego „Mam Głowę do  Interesu”
z wykorzystaniem ekonomicznej gry symulacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”

 

  1. Organizatorzy:

Organizatorami gry są:

Szkoła Podstawowa nr 10 im. Gustawa Morcinka w Orzeszu-Woszczycach
oraz Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach

 

  1. Cele:
  2. Zachęcenie młodzieży do myślenia o własnej przyszłości.
  3. Kształtowanie umiejętności samooceny, analizy swoich mocnych i słabych stron, umiejętności
    i zainteresowań.
  4. Kreowanie postawy elastycznego i mobilnego ucznia, (absolwenta, studenta),
    a w przyszłości uczestnika rynku pracy.
  5. Zaangażowanie młodzieży do działań z zakresu preorientacji zawodowej.
  6. Popularyzacja wiedzy z zakresu problematyki planowania kariery.

III. Zasady uczestnictwa:

  • Każda szkoła może zgłosić do udziału w grze tylko jeden dwuosobowy zespół
    (VII lub VIII klasa).
  • Uczestnicy zgłoszeni do gry, podając swoje dane osobowe, wyrażają zgodę na ich przetwarzanie przez Organizatorów w celu dokumentacji i rozliczenia gry (zgodniez Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. - Dz.U. Z 2016 r., poz. 922).
  • Każdy z uczestników gry wyraża zgodę na bezpłatne zarejestrowanie w czasie gry, utrwalenie na nośnikach audiowizualnych jego wizerunku i danych w materiałach wydawanych
    i rozpowszechnianych publicznie i niepublicznie służące pośrednio lub bezpośrednio promocji gry.
  1. Jury

Nad przebiegiem gry czuwać będzie Jury powołane przez Organizatorów.

 

 

  1. Organizacja i przebieg gry
  • Gra odbędzie się marzec/kwiecień 2026 r. w Szkole Podstawowej nr 10 im. Gustawa Morcinka
    w Orzeszu-Woszczycach. (dokładny termin zostanie podany po uzgodnieniu z Wojewódzkim Urzędem Pracy)
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: początek marca 2026 r.

Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres:

e-mail:           wieczkowskab@op.pl

tel:                  32 2215122

  • Rejestracja zespołów uczestniczących zgłoszonych do udziału w grze rozpocznie się
    od godziny 9.30. O godzinie 10.00 rozpocznie się gra.
  • Gra prowadzona będzie z wykorzystaniem planszy i zestawu kart wykorzystywanych w czasie gry (w zależności od ilości uczestników).
  • Zadaniem prowadzącego grę jest:
  1. przygotowanie wszystkich elementów gry przed rozpoczęciem gry;
  2. wyjaśnienie uczestnikom zasad i celu gry;
  3. przydzielenie, w drodze losowania, uczestnikom gry ról, w jakie w czasie rozgrywki się wcielą;
  4. pełnienie podczas gry funkcji bankiera.
  • Prowadzących w czasie gry wspomagać będą pomocnicy. Zadaniem pomocników jest nadzorowanie prawidłowego przebiegu rozgrywki, a w szczególności respektowanie przez graczy zasad określonych w niniejszym regulaminie i zasad gry przekazanych przez prowadzących przed rozpoczęciem rozgrywki.
  • W trakcie gry gracze wcielą się w role rzemieślników, którzy produkują towary, handlują
    na jarmarku oraz organizują wyprawy handlowe przynoszące dochody.
  • Zadaniem gracza (zespołu) w czasie gry jest zgromadzenie jak największego majątku. Na majątek każdego z graczy (zespołów) składają się zasoby początkowe, otrzymane od prowadzących przed rozpoczęciem gry, powiększone lub pomniejszone o zasoby uzyskane, lub stracone w czasie gry. Majątek gromadzony jest w gotówce i materiałach.
  • Na grę złożą się dwie rozgrywki - dwie rundy (w zależności od ilości uczestników).
  • Rozgrywka przy stole może się rozpocząć po wylosowaniu przez wszystkich graczy (wszystkie zespoły) ról, w jakich będą występować oraz przydzieleniu im przez prowadzących zasobów początkowych.
  • Losowanie ról przy stole przeprowadza prowadzący grę.
  • Każdy z graczy (zespołów) rozpoczynających grę otrzymuje od prowadzących takie same zasoby początkowe (o tej samej wartości).
  • Zwycięzcą gry zostanie zespół, którego gracze zgromadzą największy majątek, zostaną przyznane nagrody za I, II, III miejsce.
  • W przypadku uzyskania przez dwa lub więcej zespołów takiego samego wyniku
    o zwycięstwie zadecyduje Jury, które ustali formę wyłonienia zwycięzcy.

 

  1. Postanowienia końcowe
  • Zgłoszenie udziału w grze oznacza przyjęcie w pełni niniejszego regulaminu.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo (jeżeli okoliczności będą tego wymagać) do skrócenia, przedłużenia, unieważnienia gry lub pewnych jego etapów.
  • Uczestnicy gry nierespektujący zasad określonych w niniejszym regulaminie zostaną wykluczeni
    z udziału w grze. W trakcie konkursu decyzję o wykluczeniu podejmować będzie jury na wniosek prowadzących. Wykluczenie z gry jednego z członków zespołu jest równoznaczne z wykluczeniem całego zespołu.

Banery/Logo