Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Zaprzysiężenie radnych i nowego burmistrza Orzesza

Tomasz Szier został Zastępcą Burmistrza Miasta Orzesze

Elektroniczny Urząd

Załatwianie spraw w urzędzie przez internet. Elektroniczne płatności za śmieci, podatki itp.

Dowód osobisty z odciskami palców

Zajawka Od poniedziałku 8 listopada 2021 r. mieszkańcy będą mogli składać wnioski o dowód osobisty z drugą cechą biometryczną - odciskami palców.

NOWY DOWÓD OSOBISTY Z ODCISKAMI PALCÓW

Od poniedziałku 8 listopada 2021r. mieszkańcy będą mogli składać wnioski o dowód osobisty z drugą cechą biometryczną - odciskami palców.

Złożenie wniosku wymagać będzie osobistej wizyty w Urzędzie Miejskim.

Od 8 listopada br. osoba, która ukończyła 12 rok życia będzie zobowiązana do złożenia odcisków palców oraz własnoręcznego czytelnego podpisu. W wyjątkowych przypadkach podyktowanych względami medycznymi, urzędnik będzie mógł zwolnić z obowiązku złożenia podpisu lub odcisków palców. Czynność odbioru nowego dowodu również będzie wymagała osobistego stawiennictwa w urzędzie. Przy odbiorze dowodu nastąpi weryfikacja odcisków palców zawartych w warstwie elektronicznej dowodu.

Wnioski dla dzieci do 12 roku życia będzie można składać w urzędzie lub drogą elektroniczną z wykorzystaniem usługi na stronie www.gov.pl. Wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty osoby składającej wniosek (rodzic, opiekun wyznaczony przez sąd lub kurator).

Zmienią się także terminy ważności nowych dowodów w zależności od wieku posiadacza tego dokumentu: dowody wydawane osobom, które nie ukończyły 12 roku życia będą ważne 5 lat od daty wydania. Dowody wydawane osobom, które ukończyły 12 rok życia – 10 lat. W przypadku chwilowego braku możliwości pobrania odcisków palców, dowód będzie wydawany na okres 12 miesięcy.

W przypadku osób obłożnie chorych i niepełnosprawnych, które nie mogą dotrzeć do Urzędu, zostanie wdrożone nowe rozwiązanie – mobilna stacja urzędnika. W ww. przypadkach mieszkańcy Orzesza mogą skontaktować się telefonicznie z Wydziałem Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Mikołowie pod nr telefonu (32) 32-48-457 lub (32) 32-48-458. Przedstawiciel UM Mikołów po uprawdopodobnieniu przez wnioskodawcę zaistniałego przypadku - uda się do miejsca pobytu obywatela i wszystkie formalności związane z dowodem osobistym zostaną załatwione bez wychodzenia z domu.

Dotychczasowe dowody osobiste zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych. Nie będzie konieczności wymiany ich na nowe.







Banery/Logo