Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

W Sejmie mówiono o piśmie Burmistrza w sprawie CPK

Sprawa proponowanych wariantów tras kolei dużych prędkości w ramach inwestycji CPK, a przebiegających przez Orzesze – została poruszona w Sejmie. Poseł Michał Gramatyka (Polska 2050) podczas sejmowego wystąpienia wspomniał o liście Mirosława Blaskiego, Burmistrza Orzesza wysłanym do polityków, samorządowców i przedstawicieli CPK. Burmistrz prosi w nim o poparcie dla koncepcji zmodyfikowanego wariantu zielonego.

Transkrypcja nagrania wideo:

Michał Gramatyka (Polska 2050): "Czcigodny Panie Marszałku, Wysoka Izbo, Panie Ministrze. O tym, jak bardzo pozbawiona pomyślunku, jakiegoś szacunku dla Polek i Polaków, szacunku dla ich małych ojczyzn, dla ich lokalnych wspólnot jest ta inwestycja, a w szczególności proces jej projektowania. Dobrze świadczy o tym choćby list, który Pan Premier otrzymał od Burmistrza Miasta Orzesza Pana Mirosława Blaskiego. Dlaczego akurat miasta Orzesza? Ano dlatego, że przez Orzesze przebiegają wszystkie możliwe warianty jednej z projektowanych linii szybkiej kolei. Oczywiście konieczne będzie wyburzenie domów, gospodarstw rolnych, likwidacja siedzib firm. Problem polega na tym, że samorządowcy powiatu mikołowskiego zaproponowali wariant, który nie narusza tej tkanki, omija miasta, przebiega przez las, omija zabudowania, ale nikt nie chciał z nimi o tym rozmawiać. Po prostu Państwo ich zlekceważyli. Przedstawili również dane Waszej firmy, Polskiej Grupy Górniczej, które udowadniają, że zachowanie przebiegu przez Orzesze może spowodować, że linia  będzie przechodziła przez teren narażony na szkody górnicze. Dlaczego Wy nie słuchacie ludzi? Dlaczego to hasło: pokora, praca, umiar – zostało przez Was tak szybko zarzucone?"

 

Mirosław Blaski napisał do Prezydenta Rzeczypospolitej, Prezesa Rady Ministrów, Prezesa Zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego, firmy Egis Poland oraz polityków i samorządowców w sprawie proponowanych wariantów tras kolei dużych prędkości w ramach inwestycji CPK. Burmistrz Orzesza prosi o poparcie dla koncepcji zmodyfikowanego wariantu zielonego. Pismo można przeczytać tutaj.

Banery/Logo